Blog firmowy to bardzo przydatne narzędzie. Z wielu powodów. Nie każdy jednak zdaje sobie z tego sprawę, dlatego często jeszcze spotykamy się z opiniami, iż prowadzenie go to strata czasu, że przecież nikt tego nie czyta, trzeba coś opublikować raz na jakiś czas, a znalezienie ciekawego tematu jest trudne i nikomu w firmie nie chce się tym zajmować.

Wymieniamy zatem kilka zalet prowadzenia bloga firmowego.

Blog między innymi służy do utrzymywania kontaktu z klientami czy współpracującymi firmami. Za jego pośrednictwem możemy publikować aktualności, porady, informować o nowych trendach na rynku branżowym czy nadchodzących zmianach. Dzięki niemu pokazujemy się od strony znawcy, profesjonalisty, który bardzo dobrze orientuje się w swojej branży i warto z nim współpracować. Oczywiście, blog powinien traktować o rzeczach związanych z charakterem prowadzonej działalności, nie oznacza to jednak, że musi zawierać jedynie suche fakty.

Blogi firmowe są najczęściej odwiedzane przez klientów, z którymi już udało nam się nawiązać współpracę. To głównie oni poszukują na naszych stronach dodatkowych informacji i pomocy. Nie zapominajmy jednak, iż na nasze treści natrafić mogą również potencjalni kontrahenci, którzy dopiero przeszukują rynek chcąc pozyskać nowych partnerów do współpracy. Twórzmy więc teksty, które będą napisane językiem fachowym, ale zrozumiałym, zachęcą do czytania oraz pozostania na naszej stronie na dłużej, jak również bliższego poznania firmy. Piszmy w taki sposób, aby czytanie nam samym sprawiało przyjemność.

Kolejnym „za” prowadzeniem bloga firmowego jest fakt, iż dzięki dobrze napisanym treściom, nasza strona ma możliwość osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, czyli wpływa na SEO (pozycjonowanie). Lepsza pozycja to lepsza widoczność, zwiększenie liczby odwiedzin i – co za tym idzie - pozytywne oddziaływanie na obroty firmy. Na SEO mają wpływ słowa kluczowe, dlatego warto pomyśleć, które najlepiej dopasowują się do prowadzonej działalności i sensownie wkomponować je w tekst… ale bez przesady - treści naszpikowane frazami kluczowymi prezentują się nienaturalnie i trudno się je czyta. Google nagradza za oryginalny, niepowtarzalny content, dlatego witryny, które taki prezentują, są premiowane wyższymi miejscami w wyszukiwarce. Warto troszkę pogłówkować i stworzyć ciekawe i przede wszystkim własne opisy, a nie wykorzystywać tego, co już zostało do sieci „wrzucone”.


Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem bloga firmowego, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać – powierz zadanie nam. Mamy doświadczenie w redagowaniu treści i lubimy wyzwania.