Dobrze przygotowana strategia content marketingu może zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz poprawić widoczność serwisu w wyszukiwarce Google. Warto popracować nad treścią oraz formą jej publikacji, sprawdzić, jakie sposoby dotarcia do odbiorców są najskuteczniejsze oraz trafnie rozpromować. Wysoka jakość publikowanych materiałów wpływa na SEO i pozycjonowanie serwisu. Wartościowa treść wzbudza wśród czytelników większe zaufanie do marki, a co za tym idzie również do firmy, która tę markę oferuje.

Należy pamiętać, iż treść piszemy przede wszystkim dla odbiorców, a Ci zdecydowanie chętniej zapoznają się z nią oraz udostępniają znajomym, gdy jest ciekawie zredagowana i praktyczna. Warto zatem zastanowić się nad doborem języka do grupy odbiorców, do której kierujemy naszą publikację. Inaczej przedstawimy temat „ludziom z branży”, a inaczej tym odbiorcom, którzy niewiele wiedzą na dany temat. Istotny jest dobór odpowiedniej formy prezentacji treści. Czasami lepiej opublikować ją w formie foto/video, niż wstawić „suchy” opis.

Warto wykorzystać umiejętności analityczne i sprawdzić, według jakich słów kluczowych lub fraz klienci wyszukują daną branżę lub dany produkt. Publikując wpisy multimedialne, koniecznie należy dodać do prezentowanej krótki opis. Roboty wyszukujące treść mają czasem problem z wpisami multimedialnymi, dlatego zwięzłe podsumowanie będzie dobrym rozwiązaniem. Teksty alternatywne dla obrazków poprawią użyteczność strony internetowej.

Content marketing to inwestycja długoterminowa. Pamiętając o tym, warto pochylić się nad pytaniem: czy podjąć się samodzielnego tworzenia treści czy zlecić to zadanie wyspecjalizowanej agencji lub doświadczonej  osobie. Pierwsze wyniki nie zawsze wyglądają imponująco i nie muszą od razu przynieść oczekiwanych efektów, jednak absolutnie nie należy się zniechęcać.

Zapraszamy do nas. Pomożemy w opracowaniu dobrej strategii content marketingowej.