Urządzenia do pracy zdalnej
Wysłanie pracownika na home office wiąże się z wyposażeniem go w firmowego laptopa, na którym będzie mógł pracować. Należy pamiętać o zainstalowaniu wszystkich niezbędnych programów, które pracownik wykorzystuje do wykonywania swoich zadań oraz odpowiednie skonfigurowanie i zabezpieczenie urządzenia.
Konfiguracja VPN
Możliwość bezpiecznego połączenia się przez Internet z firmowym serwerem, z dowolnego miejsca, to podstawa. Musi być ono szyfrowane, aby uniemożliwić przejęcie danych przez osoby trzecie, które tylko na to czyhają. Do tego właśnie służy system Virtual Private Network, który powinien być skonfigurowany przez dział IT.
Konfiguracja firewalla
Prawidłowo przeprowadzona, znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa i zdecydowanie zmniejsza ryzyko dokonania włamania do danych firmy. W chwili, gdy pracownicy korzystają z innych (niż firmowa) sieci – poprawnie funkcjonująca zapora jest niezwykle istotna.
Aplikacje, które wspierają home office
To dzięki nim pracownicy mogą komunikować się miedzy sobą, prowadzić video- i telekonferencje, współdzielić pliki firmowe, przesyłać dokumenty, dysponować przestrzenią w chmurze itd… Również spotkania mogą być całkowicie przeniesione do świata technologii. Istniejące na rynku firmy, tworzące takie narzędzia, posiadają pakiety, w których można znaleźć wszystkie te aplikacje. Dzięki nim, praca staje się bardziej efektywna. Pracodawca może skorzystać również z systemu, pozwalającego sprawnie nadzorować posiadane przez pracowników urządzenia.
Elektroniczny podpis
Dzięki niemu pracownicy mają możliwość podpisywania umów bez konieczności wychodzenia z domu. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, gdy strony umowy nie mają możliwości zorganizowania fizycznego spotkania.
Przeszkolenie pracowników
Konieczność, jeśli do tej pory nie było w firmie takiego trybu pracy. Poza informacjami dotyczącymi zasad pracy czy obsługi aplikacji, pracownicy powinni poznać przepisy związane z identyfikacją, autoryzacją oraz uwierzytelnianiem, przepisami mówiącymi o konieczności zmiany haseł, cyberbezpieczeństwem itd.