SEO – search engine optimization

to po prostu pozycjonowanie strony internetowej. Chcesz mieć na nie wpływ - postaraj się napisać wartościowe teksty. Co możesz zyskać dzięki nim? Przede wszystkim poprawisz widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania, co z kolei przełoży się na zwiększenie liczby odwiedzających, którzy łatwiej Cię odnajdą w morzu internetowych treści.

 

Na co jeszcze mają wpływ dobrze napisane teksty?

Dzięki nim klienci mogą porównać oferty znajdujące się na Twojej stronie oraz na stronach konkurencyjnych firm. Pomagają zbudować zaufanie czytających je osób, zarówno do Ciebie, jak i do informacji, które zawiera Twoja strona. Dzięki wartościowym treściom, czytelnikowi zdecydowanie łatwiej podjąć jest decyzję o zakupie.

Google to tekstowa wyszukiwarka, co oznacza, że promuje teksty, więc im więcej będzie ich na Twojej stronie, im więcej tematów poruszysz, tym wyżej Twoja witryna może znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Wynika to z faktu, iż duża ilość tekstów na stronie oznacza dużą ilość fraz, na które Google może wyświetlić stronę. Należy również pamiętać, iż roboty Google rozróżniają odmiany wyrazów czy słowa bliskoznaczne, a nawet tematykę artykułu. Nie ma więc potrzeby konstruowania zdań w sposób sztuczny, nielogiczny, a także "upychania" zbyt dużej ilości fraz w tekstach.

 

Czym są wartościowe teksty?

Przede wszystkim to te, pisane z myślą o użytkowniku i jego potrzebach, dlatego staraj się poznać swoją grupę docelową i dostosuj do niej sposób, w jaki piszesz. Wartościowe treści to również te, mające wpływ na optymalizację pod kątem wyszukiwarki. Jeśli w Twojej branży jest duża konkurencja, warto rozważyć prowadzenie bloga, w którym znajdą się informacje o ofercie firmy. Wykorzystuj w tytułach i treściach frazy (słowa kluczowe), których często używają użytkownicy wyszukiwarki – można je znaleźć w Google. Nie przesadzaj z ilością słów kluczowych, staraj się pisać na temat i naturalnie, to wystarczy, aby Twój tekst był dobrze odebrany przez Google oraz przygotowany pod kątem SEO.

 

Redagując tekst, pamiętaj o kilku zasadach:

  • wymyśl przyciągający uwagę tytuł, krótki, zawierający słowa kluczowe, nawiązujący do tematu,
  • postaraj się, aby tekst był wystarczająco długi i wyczerpujący temat,
  • pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tytułów, śródtytułów, akapitów, wypunktowaniu, pogrubianiu… co pozytywnie wpłynie nie tylko na SEO, ale również zachęci do czytania,
  • nie zapominaj o umieszczeniu w treści słów kluczowych, synonimów, wyrazów bliskoznacznych, jednak w taki sposób, aby treści mógł czytać z przyjemnością nie tylko robot Google, ale także Twój potencjalny klient,
  • unikalność i oryginalność treści jest nagradzana wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania, a użytkownicy chętniej zaglądają na strony, gdzie teksty są ciekawe i bogate w konkretne informacje,
  • pilnuj, aby Twoje teksty nie zawierały błędów, zdania miały odpowiedni szyk, używaj poprawnej stylistyki.

 

Jeśli sam optymalizujesz treści pod kątem SEO, zwróć uwagę na następujące elementy:

  • umieszczanie słów kluczowych powinno być naturalne i nieoderwane od kontekstu. Nie przesadzaj z ich ilością, dostosuj na przykład do długości akapitu.
  • każdy tekst powinien posiadać krótkie wprowadzenie do tematu publikowanego na stronie, aby Twoje treści nie zostały uznane za duplikaty, gdy system wykorzysta jako lead któryś akapit z Twojego artykułu,
  • tytuły, śródtytuły powinny być oznaczane odpowiednimi nagłówkami H1-H6, zgodnie z hierarchią. Można w nich wykorzystać frazy, które ciężko zawrzeć w tekście.
  • dobrze jest dodać obrazki oraz infografikę z atrybutami „alt”, opisując robotom, co znajduje się na konkretnej grafice,
  • docenić należy zalety linkowania wewnętrznego, umieszczając linki do innych tekstów i podstron swojego serwisu. Ważnym elementem jest atrybut rel =”follow”, poprawiający działania SEO w witrynie.
  • czytelny adres URL to coś, nad czym trzeba się pochylić. Powinien być krótki oraz zawierać słowa kluczowe.
  • odpowiednie skonstruowanie metatagów spowoduje, że strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.

 

Brzmi nieco zawile? Masz wątpliwości czy dasz radę odpowiednio przygotować teksty?

Zapraszamy do firmy INFOTECH - pomożemy, doradzimy. Nasi copywriterzy przygotują treści zgodnie z Twoimi wskazówkami lub zaproponują własne pomysły.

 

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług!