e-PR czyli Internet Public Relations to działania (w oparciu o coraz bardziej rozbudowane narzędzia internetowe) podejmowane przez te firmy, którym zależy na zbudowaniu silnej pozycji w sieci oraz na dbaniu o pozytywny wizerunek. Dzięki narzędziom e-PR, firma znacznie zwiększa swoje szanse na skuteczne i długotrwałe zaistnienie w świadomości użytkowników, oraz zwiększa swoją popularność i rozpoznawalność na rynku. Efektem tego jest wzrost liczby klientów, co z kolei przekłada się na większe zyski. e-PR daje możliwość skutecznego wyróżnienia się na te konkurencji, a dobrze obrana strategia zbuduje zaufanie do marki.


Z e-PR korzystają już nie tylko duże korporacje, ale także przedsiębiorstwa z sektora MŚP, wszystkie firmy, które zdają sobie sprawę, jak ważne i potrzebne w dzisiejszych realiach jest pozytywne zaistnienie w świadomości konsumenta.


Platformami, które pozwalają prowadzić działania e-PR są przede wszystkim social media. Wskazana jest analiza kanału, który dana firma - przede wszystkim - powinna wykorzystywać, a także ustalenie celów, jakie chce się osiągnąć.


Co można zaliczyć do narzędzi e-PR?

- mailingi – szybki i bardzo efektywny sposób dotarcia do potencjalnych klientów, dzięki któremu można prowadzić kampanie reklamowe i przekazywać określone informacje,

- marketing wirusowy – internauci między sobą rozsyłają interesujące ich treści, dlatego należy sprawić, aby za takie postrzegali te, które dana firma upowszechnia,

- konferencje prasowe online – zapewniają sprawną i efektywną komunikację oraz uczestnictwo bez konieczności przemieszczania się,

- biuro prasowe online – istnieje możliwość zainstalowania go na serwerach internetowych kontrahentów,

- Net PR Synergy (NPRS) - zwiększa skuteczność tradycyjnej kampanii reklamowej oraz e-PR, promuje również pozytywne treści, ukazujące się na temat firmy w sieci,

- platformy video,

- konkursy online.

Każda szanująca się firma walczy o pozytywny wizerunek i przychylność klientów. Oprócz stosowanych narzędzi i metod, skuteczność prowadzonych działań w zakresie e-PR zależy również od umiejętności wychwytywania zmian w procesach zachodzących w Internecie. Oczywiście ważne jest także doświadczenie oraz profesjonalne podejście. Dobrze zaplanowana strategia e-PR może przynieść wiele korzyści dla firmy.

Obecnie budowanie wizerunku marki i świadomości odbiorców ma ogromne znaczenie. W Internecie tkwią wielkie możliwości. Wykorzystując je, można w dowolny sposób formować stosunki firmy z klientami. Pamiętać jednak należy, że aby zapewnić sobie szansę odniesienia sukcesu – strategia musi być spersonalizowana pod kątem potrzeb konkretnej firmy oraz grupy docelowej.