Prezentujemy narzędzia, które powinien znać i stosować każdy social media manager. Dzięki nim dokona pełnej i dokładnej analizy swoich mediów społecznościowych (m.in.: Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIn, YouTube, Pinteresta). Przedstawione poniżej pomoce nie zawsze są darmowe, warto jednak w nie zainwestować, ponieważ zdecydowanie ułatwiają pracę i dostarczają mnóstwa naprawdę przydatnych informacji.

 

Snaplytics jest narzędziem pomocnym w pracy na Instagramie oraz Snapchacie. To niezwykle prosta i intuicyjna aplikacja, umożliwiająca automatyczną analizę kont na wspomnianych serwisach, co pozwala zaoszczędzić znaczną ilość czasu. Ukazuje również, w jaki sposób osoby obserwujące odbierają publikowane treści. Snaplytics umożliwia śledzenie treści poprzez określony hashtag, dzięki czemu można bezpośrednio udostępniać treści użytkowników. Snaplytics posiada jeden panel do obsługi Instagrama i Snapchata, w którym można tworzyć i zarządzać treściami oraz mierzyć ich odbiór.

Squarelovin jest narzędziem dedykowanym do Instagrama. Dzięki niemu można sprawdzić m. in. w jakich godzinach osoby odwiedzające są najbardziej aktywne, generują najwięcej interakcji, o której najlepiej publikować treści. Łączy analizę danych, możliwość tworzenia i przygotowywania treści. Za pomocą tego narzędzia można oznaczać swoje produkty przygotowując się do ich sprzedaży, a także zintegrować bazę artykułów ze stroną www czy blogiem, co ułatwia prowadzenie sprzedaży przez Instagram.

Brand24 to narzędzie, które umożliwia pełnowymiarową analizę mediów społecznościowych oraz Internetu: Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube, Google+, a także blogów, forów internetowych, serwisów informacyjnych czy portali. Do głównych funkcjonalności zaliczyć należy automatyczne statystyki dotyczące dowolnej marki, dostęp do najpopularniejszych hashtagów, analizę danych do 36 miesięcy wstecz, automatyczne raporty PDF, eksport danych do Excela, generowanie infografiki z danymi i wiele innych, dzięki którym można profesjonalnie dbać o swoją markę. Brand24 posiada darmową wersję testową.

Grytics narzędzie pozwalające automatycznie analizować grupy na Facebooku. Samoczynnie przygotowuje raporty, analizuje konkurencyjne grupy, pozwala tworzyć ranking najpopularniejszych treści z grupy, śledzi główne wskaźniki, daje dostęp do informacji o najaktywniejszych członkach. Grytics pozwala planować i zarządzać publikacjami na wielu grupach. Posiada darmowy okres testowy.

Sotrender narzędzie automatycznie analizujące profile w takich social media, jak: Facebook, Twitter, Instagram, czy YouTube. Generuje raporty, umożliwia sprawdzanie działań konkurencji, przygotowuje również dla użytkownika wskazówki i rekomendacje w oparciu o dotychczasowo podjęte przez niego kroki. Daje dostęp do wskaźników niedostępnych np. na Facebooku.

Rival IQ to rozbudowane narzędzie do analizy social media, za pomocą którego możliwe jest połączenie danych z wielu mediów społecznościowych: Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIn, Google+ czy Pinteresta. Umożliwia tworzenie własnych interfejsów ze wskaźnikami, analizę konkurencji, automatyczne wykrywanie postów z potencjałem do reklam. Daje dostęp do Facebook Insights, Instagram Insights, możliwość integracji z Google Analytics. Automatycznie generuje raporty. Rival IQ pozwala także analizować LinkedIn. Jest narzędziem dedykowanym zwłaszcza dla większych zespołów i agencji.

Union Metrics jest narzędziem, które (podobnie jak Sotrender) pozwala optymalizować treści w kanałach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter oraz Instagram. Automatycznie generuje raporty, umożliwia badanie rynku, analizuje konkurencję, monitoruje wybrane słowa, udostępnia również dane historyczne. Union Metrics daje możliwość darmowej analizy konta na Twitterze.

Tweet Binder to narzędzie, które oferuje zaawansowaną analitykę konta na Twittera oraz analizę (tylko) hashtagów na Instagramie. Dzięki Tweet Binder dokonać można pełnego oglądu profili na Twitterze, sprawdzić ilości tweetów z określonym hashtagiem, stworzyć ranking użytkowników, którzy udostępniają treści dalej, a co za tym idzie - ranking najpopularniejszych autorów, a także ustalić, kiedy odbiorcy są najbardziej aktywni.

Wiselytics – narzędzie, które służy do obsługi Facebooka, Twittera i Instagramu. Posiada darmową wersję. Używając go, analizujemy poczynania konkurencji, publikowane treści, zaangażowanie odbiorców na FB i Twitterze. Wiselytics udostępnia moduł do rozliczeń ROI.

SocialBlade narzędzie, które pozwala na błyskawiczną analizę profili w mediach społecznościowych. Może być wykorzystywane do pracy z social media: Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Dailymotion i innymi. Dzięki niemu można optymalizować treści na kanałach społecznościowych, badać rynek oraz zachowania konkurencji, obserwować oznaczone hashtagiem treści. Daje dokładne statystyki na temat dowolnego profilu w social media, umożliwia śledzenie followersów, udostępnia statystyki w darmowej wersji. SocialBlade dysponuje aktualną bazą najpopularniejszych kont na Twitterze i Instagramie.

CrowdTangle narzędzie do analizy treści, wspomagające pracę z takimi social media, jak: Facebook, Twitter czy Instagram. Należy do Facebooka i jest darmowe. Warto się nim posłużyć podczas analizy np. profili konkurencji. Dostarczy informacji o tym, jak często był udostępniany dany link, które profile udostępniły dany post, pokaże wskaźniki interakcji w mediach społecznościowych.

Socialbakers to bardzo rozbudowane narzędzie do kompleksowej analizy mediów społecznościowych, które można wykorzystać obsługując: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Pinterest. Pomaga w wyszukiwaniu influencerów, automatycznie analizuje grupy odbiorców, ułatwia planowanie i zarządzanie kalendarzem treści. Poza tym posiada bazę gotowych szablonów i raportów do analizy danych. Umożliwia monitoring mediów społecznościowych.

Sprout Social to zaawansowane narzędzie bogate w szeroki zakres funkcji. Zintegrowane z Google Analytics pozwala dokonywać dokładnej analizy własnych mediów społecznościowych. Wykorzystać można go do pracy z mediami: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn oraz Pinterest. Umożliwia zaawansowaną analizę, planowanie, monitorowanie mediów społecznościowych. Posiada dużą bazę raportów, potrzebnych do wykonywania analiz.

Iconosquare to kompleksowe narzędzie do analizy Instagrama i Facebooka. Umożliwia analizowanie profili pod kątem zaangażowania, rodzaju treści, pokazuje, kiedy użytkownicy są najaktywniejsi, a także, jaki średni zasięg osiągają określone posty. Posiada także funkcję eksportu danych do Excela, dzięki czemu można dokonać dokładniejszej ich analizy.

Google Analytics narzędzie do analizy statystyk serwisów internetowych. Umożliwia generowanie różnego rodzaju raportów (oraz eksportowanie ich w kilku formatach), mających związek ze zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, tworzenie wskaźników konwersji. Google Analytics można zintegrować z kontami Ads (dawniej AdWords) oraz z aplikacjami e-commerce. Dopuszcza jednoczesne zbieranie danych z nieograniczonej liczby stron internetowych.

Posiadając taki zestaw narzędzi, każdy social media manager jest w stanie kompleksowo i na najwyższym poziomie obsługiwać media społecznościowe w swojej firmie.

 

Wszystkich, którzy potrzebują wsparcia, zachęcamy do skorzystania z pomocy naszej firmy.

https://www.infotech.com.pl/post/oferta/social-media