Przede wszystkim zaopatrzmy się w cierpliwość, wytrwałość i trochę czasu. Zaufania i silnej pozycji nie buduje się z dnia na dzień. Zadbajmy o nasz wizerunek w Internecie, poprawmy stronę www, aby bardziej przyciągała uwagę i pokazała, że nasza firma warta jest zauważenia.
Nie czekajmy na to, że klient wystawi nam pozytywną opinię - nieczęsto się to zdarza. Niestety, znacznie szybciej doczekamy się komentarza od osoby niezadowolonej, niż takiej, która pozytywnie wspomina współpracę z nami. Możemy umieścić na naszej stronie system oceniania i komentowania: gwiazdki, punkty i oceny dobrze prezentują się w wynikach wyszukiwania. Opinie, komentarze czy polecenia można zbierać także poprzez, np. opiniotwórcze serwisy internetowe, które służą do opiniowania transakcji.
Pokażmy odwiedzającym, że jesteśmy profesjonalistami w swojej dziedzinie. Możemy publikować w sieci filmiki z eksperckimi poradami, tworzyć bloga z bogatymi merytorycznie tekstami, organizować webinaria, szkolenia online, przygotowywać podcasty lub transmisje live. Warto wykorzystać wszystko, co pozytywnie wpłynie na opinię o naszej firmie i pozwoli być o krok przed konkurencją.
Poprośmy o referencje zadowolonych klientów, których obsłużyliśmy. Bardzo wiele osób kieruje się takimi informacjami przy podejmowaniu decyzji o współpracy. Zwłaszcza, jeśli pozytywy wystawiają firmy znane, lubiane, cieszące się zaufaniem na rynku.
W biznesie nie warto stawiać na skromność, dlatego chwalmy się naszymi osiągnięciami. Prezentujmy projekty, które udało nam się z sukcesem zrealizować. Umożliwi to zobrazowanie potencjalnemu klientowi, jak działamy i na co nas stać.
Nie pozostawiajmy komentarzy Klientów bez odpowiedzi. Na każdą opinię najlepiej zareagować od razu, zwłaszcza jeśli jest negatywna. Dziękujmy za wszelkie przejawy sympatii, lajki, pozytywy, wyjaśniajmy niepowodzenia, starajmy się rekompensować straty, pokażmy, że dobro klienta jest wysoko na naszej liście priorytetów.
Bardzo dobrze postrzegane są firmy, które włączają się w różnego rodzaju akcje społeczne. Warto pokazać, iż nie tylko własne dobro leży nam na sercu. Angażujmy się w pomoc, jeśli tylko mamy do tego środki i możliwości. Wspierajmy akcje organizowane lokalnie, a także ogólnokrajowe. Dzięki tym działaniom pokazujemy swoje „ludzkie oblicze”.
Jeśli mamy możliwość „wciągnąć” do współpracy z nami osobę znaną i lubianą, blogera, który cieszy się sympatią i zaufaniem ludzi – koniecznie to zróbmy. Niech wspomina o naszej działalności, pisze recenzje oferowanych przez nas produktów i usług, opiniuje, poleca…pokazuje, że naprawdę warto bliżej nas poznać.
Prowadząc działalność sprzedażową w Internecie, wykorzystujmy tylko zaufane platformy, które kojarzone są przez większość Klientów, nawet jeśli wiązałoby się to dla nas z większymi kosztami niż w przypadku platform mniej znanych.
W niektórych branżach warto zaprezentować członków zespołu. Zdjęcia oraz krótkie opisy pracowników czy kadry zarządzającej pozytywnie wpływają na postrzeganie firmy. Fajnie jest widzieć, kto kryje się za nazwiskiem, z którym rozmawiamy lub podejmujemy współpracę.
Czasem jakieś pomysł na ocieplenie wizerunku firmy rodzi się zupełnie przypadkiem, innym razem jest przemyślanym postępowaniem. Ważne, aby przyniósł pożądane efekty.....czego Państwu życzymy :)