Pierwsza zasada – nie powielaj opisów producentów
Twórz własne, niepowtarzalne informacje o artykułach, które sprzedajesz. Opisy producenta mogą być podpowiedzią, jednak warto zmieniać użyte przez niego sformułowania. Klienci zazwyczaj przeszukują Internet w poszukiwaniu kolejnych informacji odnośnie danej oferty, więc wielokrotne czytanie tej samej treści staje się zwyczajnie nudzące i irytujące. Poza tym, dzięki temu, iż samodzielnie popracujesz nad tekstem, roboty Google nie odczytają go jako powielonych treści, jak może się to zdarzyć w przypadku kopiowania opisów producenta. Niekiedy taka praktyka pójścia na łatwiznę może skończyć się spadkiem pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, a więc i zmniejszeniem jej popularności.
Druga zasada – pamiętaj o odpowiedniej długości opisów
Najbardziej optymalna długość opisu, jaki przygotowujesz dla jednego artykułu to minimum 800-1.000 znaków ze spacjami (zzs). Przy opisie kategorii warto jednak rozpisać się nieco bardziej - od 2.500 zzs do 3.000 zzs. Lepiej czyta się tekst podzielony na akapity, zatytułowane w sposób, który jednoznacznie pokazuje, o czym dana treść informuje, czyli z wykorzystaniem słów kluczowych.
Trzecia zasada – pamiętaj o kluczowych słowach
Warto je zawierać w opisach produktów, ponieważ dobrze wpływają na pozycjonowanie. Pamiętaj, aby znalazły się w tekście kilkukrotnie i stosuj je w różnej formie, odmienionej i nieodmienionej. Jeśli nie masz pomysłu, na jakie frazy kluczowe powinieneś zwrócić uwagę, pomocny może okazać się planer słów kluczowych dostępny w Google. Wykorzystuj w opisie ogólne frazy kluczowe oraz szczegółowe. Przydatne są także synonimy użytych słów.
Czwarta zasada – ułóż opis w przejrzysty układ
Zacznij od informacji ogólnych, a następnie opisz produkt bardziej szczegółowo, każdemu kolejnemu akapitowi nadając tytuł lub podtytuł, aby jasno podkreślić, czego dana treść dotyczy.
Piąta zasada – wstawiaj linki wewnętrzne
Dobrym sposobem na pozycjonowanie strony jest wstawianie linków wewnętrznych, które przy okazji odeślą klientów do konkretnej grupy produktów w Twoim sklepie, np. pasującej do wyszukiwanych rzeczy lub uzupełniającej zakupy.
Szósta zasada – opisz, jakie korzyści daje posiadanie produktu
Opis produktu nie powinien być jedynie garścią suchych danych technicznych. Wymieniając cechy, które posiada dany artykuł pokaż klientowi, jakie korzyści z tego wynikają i dlaczego warto produkt nabyć. Chwal swoją ofertę, wykaż, jak bardzo jest atrakcyjna. Ludzie lubią wiedzieć, że planowany zakup naprawdę się opłaca.