Permalink budują:
- domena strony internetowej, z protokołem https:// lub http:// oraz/lub www,
- slug, czyli ciąg znaków po ukośniku w adresie URL podstrony, który daje konkretnej stronie jej unikatowy adres.
Permalinki mogą wyglądać różnie. Mogą być sekwencją znaków, które Google odczyta bez problemu, ale użytkownikowi nie powiedzą niczego, mogą także prezentować się w sposób czytelny dla odwiedzającego witrynę, informując go, co zastanie klikając w odnośnik.
Przykładem takiego „przyjaznego” linku jest: https://www.infotech.com.pl/post/oferta/social-media
Użytkownik, widząc go, domyśla się, że tutaj znajdzie ofertę na prowadzenie social media. Taki link zawiera także słowa kluczowe, zatem pozytywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google, czyli na SEO.
Tworzenie permalinków przyjaznych dla SEO – kilka wskazówek
1. Patrzmy na długość – co prawda maksymalna długość linku stałego może mieć aż 2083 znaki, ale im jest on krótszy, tym lepiej.
2. Zadbajmy o bezpieczeństwo strony – niech link zawiera na początku protokół https – strona zyska nie tylko w oczach użytkowników, ale także robotów Google.
3. Postawmy na opisową formę – niech użytkownik wie, gdzie przeniesie go link.
4. Zadbajmy o słowa kluczowe w treści – są wskazówką na temat treści dla czytelnika i mają wpływ na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania.
5. Oddzielajmy poszczególne wyrazy permalinku myślnikami.
6. Stosujmy tylko małe litery – niektóre serwery www inaczej odczytują wielkie litery.