Social selling to zdecydowanie marketingowa strategia. Polega na wykorzystywaniu mediów społecznościowych do nawiązania relacji z potencjalnym klientem. Zatem jest to działanie, które wykonuje większość firm, na przykład wykorzystując Facebooka: tworząc firmowe strony, z których wysyła do odbiorców konkretne informacje, specjalne oferty, rabaty, promocje itd. Dzięki temu firma dociera do szerokiego grona potencjalnych klientów, a to oczywiście przekłada się na wizerunek i budowanie pozycji marki (oby jak najlepsze), wzrost zainteresowania oraz tak pożądane podjęcie współpracy.
Obecnie ponad 70 % klientów w B2B wyszukuje informacje w Internecie, coraz częściej w mediach społecznościowych.
Najważniejsze jest to, żeby działania firmy wykorzystującej social selling były przemyślane i nie opierały się jedynie na pojedynczych, „złapanych” przypadkowo zleceniach. W strategii tej nie chodzi bowiem o to, aby sprzedać od razu swój produkt, ale aby uświadomić użytkownikowi potrzebę jego posiadania i zbudować z nim pozytywną, rozwojową relację. Warto zatem poświęcić trochę czasu na pracę nad swoim profilem i stroną. Ciekawe, niebanalne treści, które zostaną przygotowane w oparciu o preferencje grupy docelowej, przyciągające uwagę zdjęcia (również interesujące z punktu widzenia odbiorcy), udział w dyskusjach, prowadzonych w różnych tematycznych grupach, pomoc w znalezieniu rozwiązań problemów, zgłaszanych przez innych użytkowników, wypracowanie sobie opinii eksperta, osoby mającej wiedzę w danym temacie – wszystkie tego typu działania pozytywnie wpływają na kreowanie własnej marki.
Mając tak przygotowany grunt, można startować na podbój social media: rozszerzać istniejącą już sieć kontaktów, zapraszać kolejne osoby, odpowiadać na otrzymane zaproszenia. Trzeba o sobie przypominać, dbać o to, aby kontakt był podtrzymywany, komentować treści, które potencjalny klient publikuje, udostępniać, dyskutować, doradzać, być aktywnym uczestnikiem działań osób, z którymi udało się nawiązać porozumienie. Dzięki temu, że Twoja marka zaistnieje w świadomości użytkownika, z potencjalnego klienta szybciej stanie się on wiernym klientem.
Social selling jest najskuteczniejszy, gdy prowadzi się go systematycznie i z zaangażowaniem. Jednorazowe działania, nieciekawy content niestety nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Aby można było liczyć na pozytywne efekty strategii, należy poświęcać kilka godzin dziennie na rozwój swojego profilu, czyli przyszykować się na działania długofalowe. Regularność i cierpliwość to słowa - klucze. Na bieżąco analizujemy swoją aktywność, sprawdzając czy stosowane metody przynoszą pożądane rezultaty, czy należy jednak coś zmienić.
Istniejesz w mediach społecznościowych? Wykorzystaj to, zadbaj o swoje relacje i pozyskuj kolejnych klientów.