Do kogo kierujemy naszą treść?

Dzięki temu łatwiej będzie stworzyć taki przekaz, z którym bezbłędnie trafimy właśnie do potencjalnych klientów. Scharakteryzujmy zatem grupę docelową, do której zamierzamy się skierować i stwórzmy treści pod jej kątem.

Co interesuje potencjalnych klientów?

Zazwyczaj przeszukujemy internet w konkretnym celu: szukamy potrzebnego produktu/usługi, rozwiązania problemu, opinii innych na dany temat itd. Warto poświęcić czas, aby prześledzić i przeanalizować odpowiednie strony czy grupy w social media, sprawdzić, na jakie tematy prowadzone są dyskusje, jakich odpowiedzi poszukują ich uczestnicy, co warto wyjaśnić szerzej. Niezależnie od tego, czego dotyczy działalność, na stronie powinny znajdować się tematyczne informacje, prezentacje, rozwiązania, zastosowania, które pomogą klientowi podjąć decyzję.

W jakim celu przygotowujemy treści?

Chcemy zwiększyć ruch na stronie, poczytność, liczbę otrzymywanych lajków, udostępnień, subskrybcji, sprzedaż, rozpoznawalność i świadomość marki, chcemy zyskać opinię eksperta w danej branży, wypromować się, … do każdego z tych celów potrzebna jest przemyślana wartościowa treść, przygotowana oczywiście w odpowiednim formacie.

Treść, czyli co?

Treść to nie tylko teksty. To również krótkie i dłuższe filmy, grafika, animacje, zdjęcia... mające wspólny cel: zaintrygować i przyciągać użytkowników. Treść dociera do nas na różne sposoby: jedni wolą czytać, inni oglądać, dlatego tak ważne jest przygotowanie wielu form przekazu i publikowanie ich w taki sposób, aby dotarły do jak najszerszej grupy odbiorców, zostały dobrze zrozumiane i przyniosły oczekiwany efekt. Warto wiedzieć, że właściwy i przemyślany marketing treści potrafi przynieść bardzo dużo leadów. Ponad 60 % internetowych zakupów to efekt oddziaływania na użytkownika treści poznanej w sieci. Regularne umieszczanie wpisów na firmowym blogu zwiększa ponad trzykrotnie ruch na stronie.

Gdzie publikować treści?

Nawet najlepiej przygotowana treść nie przyniesie dużych korzyści, jeśli nie będzie rozpowszechniana w odpowiednich kanałach, z wykorzystaniem właściwych nośników.

Przemyślana, precyzyjna dystrybucja ma ogromne znaczenie. Szukamy i wykorzystujmy zatem najbardziej efektywne miejsca oraz kanały, umożliwiające kontakt z potencjalnym klientem: własne strony internetowe, media społecznościowe, blogi, e-booki, mailing itd.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług - przygotujemy atrakcyjną treść, spersonalizowaną pod kątem klienta, produktu, usługi, kanału – wedle życzenia