BIO to skrót od słowa „biogram”, czyli zwięzły życiorys, wizytówka (w tym wypadku wirtualna), którą użytkownik prezentuje osobom odwiedzającym jego profil. Widoczny jest na „dzień dobry”, dlatego w znaczący sposób może wpływać na to, jak jego właściciel będzie postrzegany (pierwsze wrażenie). W BIO warto zatem umieścić takie informacje, którymi chcemy zachęcić odwiedzających do poznania nas bliżej oraz do kliknięcia w przycisk „Obserwuj”. Uzupełniony biogram ma być atrakcyjny, czytelny oraz przykuwać uwagę.
Funkcję BIO mają wszystkie profile: prywatne oraz firmowe.
Biogram może zawierać informacje o nas, naszych zainteresowaniach, pasjach, prowadzonej działalności…. Dostajemy do dyspozycji 150 znaków, licząc ze spacjami, dlatego - jeśli można zastąpić słowo emotką – róbmy to. Istnieje możliwość umieszczenia w biogramie linku kierującego odwiedzających na stronę internetową, z którą chcemy ich zapoznać, na kanał youtube, blog czy sklep internetowy, a także możliwość umieszczenia jednego linku. Warto podpisać, na co odwiedzający trafi klikając w załączony odnośnik.
Jeśli prowadzimy lokalny biznes, musimy koniecznie zadbać o zamieszczenie informacji z nazwą miejscowości, w której znajduje się nasza działalność. Jest to ważne przede wszystkim dlatego, że wiele firmy, poszukujących w swojej okolicy partnerów do współpracy, szuka ich właśnie poprzez lokalizację.
W BIO można od jakiegoś czasu używać hashtagów. Szczególnie polecane jest to tym markom, które liczą na tagi klientów, umieszczane przez nich pod wstawianymi postami czy zawarte w relacjach. Sprawę ułatwia informacja zawarta w biogramie, jakiego hashtagu klient może użyć, aby oznaczyć posty danej marki i ułatwić ich odnalezienie.
Wszystkie dane do biogramu wprowadza się w Edycji profilu.