Internet to w obecnych czasach najpopularniejsze i bardzo ważne źródło wiedzy. Korzystają z niego niemal wszyscy, publikując i wyszukując wszelkiego rodzaju treści. Nasza aktywność w sieci, to co w niej prezentujemy, na długo zostaje z nami związane, a co za tym idzie - również z naszą firmą. W Internecie na zawsze zostaje wszystko - nic w nim nie ginie, nawet po usunięciu. Warto o tym pamiętać, jeśli chcemy wykreować nasz wizerunek w sposób pozytywny, ukazując siebie jako profesjonalistę, osobę kompetentną, która angażuje się w przemyślanie działania oraz odpowiedzialnie selekcjonuje pojawiające się w sieci treści, zarówno na swój temat, jak i na temat własnej firmy.
Chcąc osiągnąć sukces w dzisiejszych czasach po prostu trzeba zrezygnować z części anonimowości i zaistnieć w sieci.
W co zainwestować i na co zwrócić szczególną uwagę podczas tworzenia profilu?
Zacznijmy od przygotowania profesjonalnych zdjęć profilowych. Niech będą ciekawe, przyciągające uwagę, jasno określające, czym się zajmujemy i w jakiej branży działamy. Częste zmiany zdjęcia nie wyglądają najlepiej, dlatego dokładnie przemyślmy nasz pomysł.
Postarajmy się zbudować w serwisach biznesowych, np. LinkedIn i rozrywkowych, np. Facebook wartościową sieć kontaktów. Nie zapraszajmy do grona naszych znajomych przypadkowych osób. Nie na ilość należy stawiać, bo nie liczba kontaktów się liczy, ale na ich jakość.
Jeśli posiadamy profil w serwisie społecznościowym, sprawmy, aby „żył”. Jeśli pozostanie „martwy”, nikt nie będzie chciał go odwiedzać. Mamy dostęp do mnóstwa ciekawych tematów każdego dnia, wybierajmy te bardziej interesujące oraz wartościowe i komentujmy, udostępniajmy. Prezentujmy wydarzenia ze swojego życia, chwalmy się osiągnięciami, sukcesami, nie pozostawiajmy bez reakcji sukcesów innych. Przedstawiajmy się z dobrej strony, wzbudzajmy sympatię i zaufanie, działajmy na swoją korzyść i na korzyść naszej działalności.
Spontaniczność przy publikowaniu treści w Internecie nie jest wskazana. Lepiej dwa razy się zastanowić niż później rozpaczliwie szukać możliwości usunięcia negatywnych informacji, psujących budowany z takim trudem dobry wizerunek siebie, a co za tym idzie, często również pozytywne imię swojej firmy. Bierzemy przecież odpowiedzialność za to, co piszemy. A pozytywny wizerunek znacznie trudniej jest zbudować, niż stracić.