User Experience to, najprościej mówiąc, projektowanie użyteczności, którego rezultatem jest wygoda i pozytywne wrażenie użytkownika. Właściwe stosowanie zasad i procedur UX pozwala stworzyć produkty wygodne, intuicyjne, z przemyślaną nawigacją, estetyczne, wiarygodne i przekonujące, posiadające ciekawe rozwiązania technologiczne, inteligentną wyszukiwarkę czy w odpowiednich miejscach przyciski do podjęcia działań (CTA), a więc produkty, do których chętnie się wraca i lubi z nich korzystać. W UX wszystko jest ważne: użyteczność, dostępność, atrakcyjność, wygląd, treść, dobór informacji itp. Dlatego serwisy czy aplikacje, projektowane w oparciu o te zasady mają rzeszę użytkowników i przodują na rynku, depcząc konkurencję.

Kluczem do stworzenia użytecznej strony/aplikacji jest postawienie się po stronie użytkownika, zrozumienie tego, co on widzi, po czym się porusza, co czyta, jakie musi podjąć działania. Dobry UX wymaga od twórcy produktu dużego zaangażowania i zachowania odpowiedniej kolejności działań. Przede wszystkim powinien on poznać potencjalnego odbiorcę, zbadać jego preferencje i dopiero na podstawie zebranych informacji, dostosować funkcjonalność witryny do potrzeb użytkowników. Im bardziej bowiem zbieżna jest strona z oczekiwaniami i wymaganiami grupy docelowej, tym większa jest jej UX. Nawet najbardziej dopracowana strona czy aplikacja nie zachęci do korzystania z niej, jeśli odbiorca nie będzie w stanie odnaleźć się w niej (np. jeśli tworzymy sklep internetowy, koniecznie musimy zadbać o właściwie opracowaną ścieżkę zakupową).

Elementy użyteczności, które można odnaleźć na stronach www, wykonanych zgodnie z zasadami UX:

• Intuicyjność – łatwość, z jaką użytkownik porusza się po stronie, będąc na niej po raz pierwszy.

• Skuteczność – prostota, z jaką użytkownik, znający interfejs strony, wykonuje kolejne kroki.

• Łatwość w zapamiętywaniu kroków – możliwość powtórnego skorzystania z serwisu/aplikacji przez użytkownika, bez konieczności ponownego uczenia się.

• Reagowanie na trudności użytkowników – monitorowanie poczynań odwiedzających i zapobieganie powstawaniu pojawiających się błędów po raz kolejny.

• Monitoring satysfakcji użytkownika – sprawdzanie, czy strona jest przyjazna w odbiorze.

 

Właśnie w taki sposób działa nasz zespół, tworząc zlecone przez klientów produkty. Zapraszamy Państwa do współpracy :)