STORYTELLING – od lat jest uważany za jeden z najbardziej skutecznych sposobów na promowanie firmy, jej produktów, a także pozyskiwanie zainteresowania oraz sympatii klientów.

Storytelling to nic innego jak sztuka opowiadania historii. Dzięki niemu możesz przekazać odbiorcom wszystko, co chcesz, w sposób, który nie jest natrętny, nie wzbudza niechęci, nie drażni i nie odstrasza od firmy/produktu.

Narzędzie to daje wprost nieograniczone możliwości. Pomaga w budowaniu więzi, oddziałuje na emocje, pozwala pokazać autentyczność – wykorzystuje więc wszystkie atuty, które pozwolą zapaść w pamięć, stworzyć więź z marką, produktem, usługą i zdobyć pozytywne opinie odbiorców.

Pamiętaj, że kupujemy „oczami”, pod wpływem emocji i najchętniej ze źródeł wzbudzających zaufanie. Marki, które w jakiś sposób zapadną nam w pamięć lub dobrze nam się kojarzą właśnie do takich źródeł należą. I właśnie do tego możemy wykorzystać storytelling - aby zostać taką zauważalną, zapadającą w pamięć firmą.  

 

Czy można wykorzystać storytelling w promowaniu firmy w social mediach?

Oczywiście, że tak. Historia przez ciebie stworzona musi być nie tylko ciekawa, ale przede wszystkim autentyczna, pokazująca ważną treść, jakieś przesłanie, z którym może identyfikować się odbiorca. Możesz na przykład prezentować idee, które są ważne w twojej firmie, filozofię, którą na co dzień się kierujesz. Możesz pokazać, jak twoje produkty lub usługi poprawiają sytuację kupujących, uszczęśliwiają, ułatwiają codzienność. Opowieści z życia wzięte, metafory – to najbardziej przemawia do odbiorców.

Ciekawym pomysłem jest wykreowanie charakterystycznego bohatera, który będzie się przewijał przez kolejne publikacje w social media, prezentował produkty, usługi, opowiadał o nich, o tym, jak je wykorzystuje, uczestniczył w umacnianiu pozycji firmy.   Storytelling to działanie długofalowe. Nie dotyczy jednego produktu, ale całej twojej marki, bo to z nią chcesz związać klienta. I zależy Ci na tym, aby była pozytywnie kojarzona. Kluczowy jest kontekst – musi być ciekawy. Ludzie mają już dość wszechobecnych haseł: najlepszy, niezastąpiony, jedyny w swoim rodzaju, kup, musisz to mieć – unikaj ich w swoim przekazie. Nie chodzi przecież o to, aby zmusić klienta do zakupu, ale o to, aby wzbudzić w nim sympatię do marki, produktów i usług, bo wtedy sam z przyjemnością się do ciebie zgłosi. Postaraj się wzbudzić tę chęć podjęcia współpracy, zakupu, zalajkowania, zaobserwowania, zasubskrybowania, udostępnienia treści i informacji o tobie dalej.

Nieważne tak naprawdę, co starasz się sprzedać lub to, czym zajmuje się twoja firma – ważne jest, jak to przedstawisz, postaw na kreatywność.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu social media – zapraszamy do nas. Mamy w tym doświadczenie. Dopasujemy nasze umiejętności do Twojego stylu i potrzeb Twojej marki.

Więcej informacji na https://www.infotech.com.pl/post/oferta/social-media